Genetikai táplálkozás – Gyakori kérdések

GY.I.K. (Gyakran Ismételt Kérdések)

1. Miben különbözik ez a módszer a többi diétától?

Az anyagcseretípus mérés lényege, hogy öröklött tulajdonságainkra alapozva meghatározza táplálkozási típusunkat, illetve a hormonális beállítottságunkat illetve, hogy mely élelmiszerek hatnak pozitívan vagy negatívan szerveztünk működésére. Ezáltal elsősorban az egészségünket, teljesítőképességünket, illetve koncentrációs teljesítményünket lehetséges maximalizálni, a fogyás, mint pozitív “mellékhatásként’ jelentkezhet. A mérés eredményeként megkímélhetjük szervezetünket a sikertelen, és testidegen diéták sanyargatásától.

2. Mennyi ideig tart a mérés?

A mérés kb. 1,5 órát vesz igénybe, és teljesen fájdalommentes.

3. Megváltozhat-e a mérés eredménye?

Alapvetően nem. Természetesen vannak kivételes esetek, mint például a várandóság, mely során a hormonális tényezők változhatnak, de a táplálkozási típusunk nem. Az ilyen kivételes időszakokban az aktuálisan mért eredmény kell figyelembe venni. Illetve ritka esetekben, amikor erős érzelmi stressz ér bennünket, mutathatunk az öröklöttől eltérő jegyeket, amelyeket természetesen figyelembe kell venni, de ezek általában rövid időre szólnak.

4. Mennyi idő után várhatóak az eredmények?

Már nagyon rövid idő belül, kb. 2 hét után tapasztalhatóak az eredmények.

5. Mennyi idő után érdemes a kontroll mérést elvégezni?

A kontroll mérést 6-8 hét után érdemes elvégezni, mert előfordulhat, hogy az addig rosszul táplált szervezet, a megfelelő étkezések hatására visszaáll az eredeti genetikailag meghatározott állapotába.

6. A vegetáriánus étrend kialakítása összeegyeztethető-e öröklött tulajdonságainkkal?

Előfordulhat, hogy bizonyos táplálkozási típusok alacsonyabb fehérjeigénnyel rendelkeznek, így számukra könnyebb lehet egy húsmentes életvitel megvalósítása. De ez – mint a szemünk, bőrünk, hajunk színe – nem annyira választás, semmint elfogadás kérdése.

7. Ajánlott-e a tejtermékek, vagy a vörös húsok fogyasztása?

Ezen élelmiszercsoportok fogyasztása a hormonális típussal állnak kapcsolatban. Egyes típusoknak mellőzniük kell, mert fogyasztásukra a szervezetük hízással reagál, míg másoknak kifejezetten ajánlottak lehetnek.

8. Elképzelhető-e, hogy a kávétól fáradékony leszek?

Igen. Sokan tapasztalunk energiaszint-ingadozást a nap folyamán. Ekkor rendszerint kávéval, egészen pontosan koffeinnel próbáljuk szervezetünket élénkíteni, ami kihatással van a hormonrendszerre. Ennek következtében azonban előfordulhat, hogy az eredeti cél ellenkezőjét érjük el, és erős fáradság, hosszabb távon fáradékonyság lesz úrrá rajtunk. Emellett egyes kutatási eredmények szerint, a koffein fogyasztása kifejezetten kerülendő, mert szerveztünk teljesítményét jelentősen ronthatja.

9. A helyes táplálkozás megszünteti a nassolási vágyunkat?

Igen, megszüntetheti. Az anyagcsere-típustól merőben eltérő táplálkozás egyik legfontosabb intő jele, az ellenállhatatlan vágy az édességek fogyasztására. A helyes, és típusnak megfelelő étkezés megszünteti az ilyen jellegű kívánalmainkat.

10. Milyen tényezők határozzák meg azt, hogy mely élelmiszerek fogyasztására reagál szervezetünk hízással?

Számos tényező mellett, – mint például a nem megfelelő kalóriamérleg – a hormontípusunk jelentős szerepet játszik a testsúlyváltozásban. Mindenkinek van egy domináns hormontermelő mirigye, mely bizonyos élelmiszerek túlzott fogyasztására stimulálódik, ami hosszabbtávon lassuló anyagcserét eredményez, és hízáshoz vezet. Emellett anyagcseretípusunk meghatározza azt is, milyen mennyiségben van szükségünk fehérjére, zsírra és szénhidrátra. Ha valaki a magasabb szénhidrátigényét több zsír és/vagy fehérjefogyasztással szeretné pótolni, akkor az is vezethet elhízáshoz még abban az esetben is, ha az elfogyasztott összkalória kevesebb a felhasználtnál.


Jelentkezés ingyenes telefonos konzultációra- ProFitt Diéta - fogyókúra nélkül

 

Ingyenes konzultáció - ProFitt Diéta - fogyókúra nélkül