Csak 3 perc, hogy még egészségesebb legyél!

Antioxidánsok és szabadgyökök…?! Néhány perc alatt elolvashatod és így megtudhatod, hogy miért annyira fontos az antioxidánsok fogyasztása.

Mi micsoda és miért is fontos a sok antioxidáns bevitele a szervezetünkbe?

Állandó küzdelem és harc, ami a testünkben zajlik. Ahhoz, hogy minden tökéletesen haladjon a maga medrében azért neked is tenned kell! Leginkább úgy, ha sokat sportolsz, vagy rendszeresen mozogsz és helyesen táplálkozol.

De lássuk csak, miért is fogyassz sok antioxidánst?

Az antioxidánsok olyan anyagok, amelyek megvédik a szervezetünket azoktól a káros folyamatoktól, amiket oxidációnak hívunk. A különböző zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával növelheted jelenlétüket, ami azért fontos, mert felveszik a harcot a szabadgyökökkel.

Szabadgyökök? Mik is ezek pontosan?

A szabadgyökök is jelen vannak a szervezetedben. Ők nagy reakcióképességű, rövid életű molekulák, amelyek képesek a szervezet egészséges sejtjeiben kárt tenni. A szabadgyökök nagy szerepet játszanak az öregedés folyamatában, a kollagénrostok károsításában, a bőr ráncosodásában, víztartalmának csökkenésében. Egyszóval az antioxidánsok a várvédők, a szabadgyökökkel szemben.

Mely ételek fogyasztásával vértezheted fel magad a szabadgyökök támadása ellen?

Az egyes antioxidánsok más és más szabadgyökök ellen védenek, a sejtek különböző részeiben. Kiterjedt adatok azt mutatják, hogy az antioxidánsok kombinációi nagyobb védelmet nyújtanak, mint az egyes tápanyagok önmagukban. Főleg a karotinoid tartalmú zöldségek és gyümölcsök bírnak nagy antioxidáns hatással és a flavonoidok, (róluk már az előző hírlevelünkben írtunk), továbbá az olajos magvak és az Omega3 zsírsavak.

Zöldségek közül: sárgarépa, paradicsom, fokhagyma, brokkoli, spenót, káposzta, babfélék, articsóka, kelkáposzta

Gyümölcsök közül: szeder, áfonya, ribizli, kivi, gránátalma, piros szőlő, citrom, narancs Ezek a csodálatos növények védik a tüdőt, vesét, melleket, szívet gyomrot és a különböző rákos megbetegedések megelőző természetes gyógyszerei.

Zárásképpen tehát, ha változatosan táplálkozol és kellő mennyiségben eszel gyümölcsöket – zöldségeket mindenféle formában, nyersen, párolva, pürésítve azt tested is meghálálja. Egészséges maradsz és az antioxidánsoknak köszönhetően megszabadulsz a felhalmozódott méreganyagoktól és könnyebben elérheted a kitűzött célodat például a kívánt testsúlyt!

Ha további táplálkozással kapcsolatos kérdésed van, vagy tanácsot szeretnél kérni keress minket bizalommal.

Közzétette

https://profitt-dieta.hu/rolunk/

No comments yet.

Leave a comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.